Tuesday 28 June 2011

Perangai Pelik : Bapa Jurugambar


Dulu,awal-awal aku masuk Politeknik Johor Bahru,tak kenal siapa-siapa pun.Memang la,kata baru masuk.hish.Datang dengan ayah aku,tetapi aku jugaklah yang menyorong beg bagasi  yang sama tinggi dengan aku.Terima kasih ayah sebab buat hidup saya lebih tabah .Okey,sampai bilik aku kemas barang semua,sementara ayah menolong menangkap gambar disetiap sudut bilik dan luar bilik macam ada kes pembunuhan berlaku ditempat kejadian sampai roomate aku syak aku ni artis atau ejen perisik.ok tu tipu.

Aku macam dah biasa sebab dari sekolah dulu ayah pernah buat perangai macam tu jugak,cuma dia record je.Sampai dormates aku syak dia kerja jadi jurugambar atau paparazzi.Aku redha je,think positive,nanti dah tua boleh tunjuk kat cucu cicit,dan diorang pun tuduh moyang dia jurugambar jugak.xpe.

Selain itu juga,kami adik beradik akan dipaksa posing dekat mana-mana yang dia rasa cantik dan menarik berdiri tegak-tegak tak peduli orang sekeliling nak kata apa walaupun ditengah-tengah kesibukan jalan Masjid India.Memang hati kering,aku pasrah jugak,masih menjadi tabah.

Tapi tu yang buat ayah unik dan lain daripada yang lain.korang hado?

kbai.

gengster.


Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home