Wednesday 29 June 2011

Sepi seorang perantau


Tadi,akhirnya aku berjaya menjejakkan kaki keluar dari gua yakni bilik aku. ha ha ha.Itupun sebab terdesak nak beli barang-barang dapur dan bayar bil elektrik dan gas.Hah banyak betul tugasan,tabah aku harungi semua sekali gus.Cuma aku harap kalau ada eskelator dari rumah aku ke town lebih senang hidup aku,tak payah nak pikul barang kiri kanan macam bangla jual carpet dah.Tapi semua tu memang xlogic,sebab aku duduk sini pun tak bayar cukai,kalau mintak mengada2 macam tu,mungkin nasib aku baik,dapat pelempang 3 helai,jadi la dari tak dapat apa-apa kan.Apa aku merepek?Dah fokus.

Sebenarnya tadi jalan seorang diri seronok jugak,kalau xtau jalan main redah pun,tak da siapa nak lempang kepala aku.Harini pun tak sejuk mana.penat aku pakai dah macam kek lapis sarawak,rupanya panas macam kat padang arafah.Walaupun aku tak pernah pergi padang arafah,tapi suka hati aku la.Datang dekat area mall je mesti aku seronok sebab ada je orang busking.Tadi paling seronok bila ada pakcik ni busking lagu 'Old McDonald' siap ada moo moo here and moo moo there..bunyi keldai semua cukup.Bila aku bubuh coin,lagi kuat pulak dia menyanyi.terkejut boboi. -_- .Patut la ramai kanak-kanak ramai duduk depan dia -dalam hati-.

K bai.

barang dapur.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home